ספר חדש – הסעודה הסודית

הסעודה הסודית מאת חאווייר סיירה, הוצאת כתר.
מותחן היסטורי צבעוני, תוסס ורב פרטים, השוזר עובדות היסטוריות בסיפור בידיוני עשיר ומתוחכם. הרקע – לאונרדו דה וינצ'י וציורו במילנו – הסעודה האחרונה. מרתק. מומלץ. קראתי ביום אחד !

במנזר סנטה מריה דלה גרציה שבמילאנו טורח לאונרדו דה וינצ´י על ציור הקיר הגדול שלו, "הסעודה האחרונה". הטוסקני גדול הגוף והיצרי מטפס על פיגומי הענק שהתקין בחדר האוכל הישן של המנזר, מצווה על עובדי המטבח להתקין סעודות שיהוו מודל לציור, נועל את הדלת בפני הכמרים – ומצייר בשקיקה. הכמרים בוחנים את הציור בקפידה וקוראים את הציור כאילו היה כתב חידה, והוא מהלך עליהם אימים: הגביע הקדוש ומגש לחם הקודש חסרים, פטרוס הקדוש מחביא פגיון כדי לתקוף, אלוהים יודע את מי, והעבדקן גדול הגוף העומד וגבו מופנה אל ישו – האם הוא אחד השליחים או שמא זהו לאונרדו עצמו? שמועות המגיעות אל האפיפיור שברומא מספרות כי האמן השנוי במחלוקת שוזר בציור הקיר העצום מאגיה שחורה, סמלים אסטרולוגיים וסימנים קוסמיים. שורה של מעשי רצח המתרחשים ברחבי מילאנו מדאיגה את הכס הקדוש, ואל העיר הצפונית נשלח האב ליירה, אינקוויזיטור צעיר ונבון, כדי לפענח את מעשי הרצח, לתהות על קנקנו של מי שלימים יוכתר כאבי הרנסנס ולוודא כי אינו שותף לקנוניה הנרקמת נגד הכנסייה.

הסעודה הסודית הוא מותחן היסטורי צבעוני, תוסס ורב פרטים, השוזר עובדות היסטוריות בסיפור בידיוני עשיר ומתוחכם. העלילה הקצבית והמהודקת חושפת שכבה אחר שכבה בציור הנודע. חאווייר סיירה מזמין את קוראיו לקרוא בציור המפורסם כאילו היה סיפור ממש, ולגלות בו פנים חדשות, בלתי נשכחות, הקוראות תיגר על הסיפור הקאנוני.

חאווייר סיירה מתגורר במלגה שבספרד. חיבר שורה של מותחנים היסטוריים שהיו לרבי-מכר בארצו וברחבי העולם. הסעודה הסודית תורגם ליותר מעשרים וחמש שפות וזכה להצלחה רבה בספרד וברחבי העולם.

דילוג לתוכן