לבקר בכנסיה ולהרגיש במוזיאון – אדריכלות, ציור ופיסול בכנסיות אירופה

פרטי ההרצאה:

אסכולות האוניברסיטה הפתוחה, מוזיאון המדע - סמסטר ב'
03/03/2024
11:00
ראשון
1-700-700-169
לבקר בכנסיה ולהרגיש במוזיאון – אדריכלות, ציור ופיסול בכנסיות אירופה

לבקר בכנסיות ולהרגיש במוזיאון

 

סדרה מרתקת בה נסייר בכנסיות ונרגיש כאילו אנו נמצאים במוזיאון וצופים ביצירות מופת. הסיור יתנהל על פי סדר כרונולוגי – מהכנסיות הראשונות ועד לכנסיות של המאה ה-20. נלמד על סגנונות האדריכלות השונים ונדע להבדיל ביניהם.

 

  1. כל ההתחלות

כנסיות הראשונות נבנו ברומא, בארץ ישראל ובאימפריה הביזנטית. נעמוד על מאפייני האדריכלות הקלאסית ונופתע מהנושאים שהעסיקו את ראשי הכנסייה.

  1. כנסיות ימי הביניים – הסגנון הרומנסקי

עם נפילתה של האימפריה הרומית חל שינוי דרמתי בסגנון הבנייה של הכנסיות. נלמד על המאפיינים של הסגנון הרומנסקי . נבקר ברומא בכנסייה בה קבור הקדוש ולנטיין בבזיליקה על שם סן מרקו שבוונציה ועוד.

 

  1. הכנסיות והקתדראלות המרהיבות בסגנון הגותי

סגנון חדש ומרהיב מפציע באירופה, הסגנון שלימים ייקרא הסגנון הגותי. נתחיל את הסיור הלימודי בקתדרלת נוטרדאם בפריז, נמשיך, לסנט-שאפל המפתיעה, ונלמד על מאפייני הסגנון הגותי.

  1. סיור קתדראלות באירופה

מפגש מרתק עם הקתדראלות הגדולות ביותר באירופה. נתחיל במילאנו ונעלה אל הגג, נבקר בקתדרלת סן ויטוס שבפראג, נמשיך לווינה נמשיך לעיר קלן נבקר גם בבודפשט, בלונדון ועוד.

 

  1. פירנצה, סיינה וטוסקנה טרום הרנסנס

כנסיות רבות בפירנצה ובטוסקנה בכלל נבנו קודם לרנסנס. נבקר בפירנצה בכנסיות – סנטה מריה נובלה, סנטה קרוצ'ה, הדואומו של העיר. נצא לטוסקנה לביקור בדואומו של סיינה ונסיים בדואומו של אורבייטו.

 

  1. כנסיות בסגנון הרנסנס באיטליה

מפגש עמוס בסיורים ברחבי איטליה. נתחיל ברומא – כנסיית סן פייטרו אין וינקולי ("משה"), נמשיך לפירנצה לכנסיות בהן יצירות מופת, סן פרנצ'סקו שבארצו, ונסיים בכנסיית סנטה מריה דאי פרארי שבוונציה

 

  1. הבזיליקה הגדולה בעולם – סנט פייטרו בוותיקן ברומא

הכנסייה הגדולה בעולם, עם הכיכר הענקית בחזית, מהוות עד היום מוקד משיכה והתפעלות. נעסוק בהיסטוריה של המבנה, נשמע על האדריכלים הרבים ונראה את יצירות המופת המצויות בכנסייה.

 

  1. כנסיות הבארוק המפתיעות

הסגנון החדש והמרהיב ביותר – הוא עוצר נשימה ומשאיר את המבקר פעור פה. נלמד על האדריכל בורומיני ברומא נמשיך לטורינו, ניסע לאוסטריה למנזר במלק ונסיים בקתדרלה של לונדון – סנט פול, בתיכנונו של סר כריסטופר רן.

 

 

 

 

 

דילוג לתוכן