הדרום הקסום של איטליה 2017

סמינר תרבות ואמנות
"הדרום הקסום" של איטליה
22.06.17  –  28.06.17
מרצה – ד"ר אפי זיו \ מדריכה רחל ספיר

יום חמישי, 22.6.17, תל אביב – רומא – קסטלי רומאני – מפרץ סורנטו
בשעות הבוקר נמריא לרומא. נצא משדה התעופה בנסיעה דרומה על "אוטוסטראדת השמש". בדרכנו נעצור באזור קסטלי רומאני. נסייר בעיירות נמי וקסטל גנדולפו ונצפה בלועות הרי געש שהפכו לאגמים ובארמון הקיץ של האפיפיורים. נמשיך דרומה למפרץ סורנטו אל המלון בו נלון במשך כל ימי הסמינר. התארגנות במלון וארוחת ערב.

יום שישי, 23.6.17, נאפולי
לאחר ארוחת הבוקר ניסע לנאפולי עליה נאמר בטעות "לראות ולמות". נתחיל במוזיאון הארכיאולוגי המפורסם, אחד החשובים ביותר לתולדות האמנות הרומאית בכלל ולשרידי העיר פומפי בפרט. לא נפסח כמובן על "החדר הסודי". לארוחת צהרים נהנה מפיצה נפוליטנית מהטובות בעיר בפיצריה הידועה "סולו פיצה". נמשיך לסייר באתרים המרכזיים של נאפולי כולל כיכר פלבישיטו, גלריית אומברטו הראשון, המבצר הישן, תיאטרון סן קארלו ועוד. חזרה למלוננו.

יום שבת, 24.6.17, נאפולי
את היום השני בנאפולי. נתחיל בסיור במוזיאון שעל הגבעה המשקיפה אל העיר – מוזיאון קאפו די מונטה ובו נצפה ביצירות מופת מתקופות שונות. משם, לאחר הפסקת צהרים נטייל באזור הנקרא "ספקה נאפולי" ובו רחובות צרים וציוריים ובהם כנסיות המכילות יצירות מרתקות של קאראואג'יו ואחרים. לקראת ערב נשוב למלוננו.

יום ראשון, 25.6.17, פומפיי, סורנטו – מופע פולקלור
היום יוקדש לעתיקות העיר פומפי ולצפייה בהר הגעש וזוב שכיסה אותה באלפי טונות של אפר וולקני. העיר נשתמרה להפליא על רחובותיה, בתי המרחץ, בתי השעשועים והווילות המפוארות המכוסות ציורי פרסקו ופסיפסים. בשעות אחר הצהרים נסייר בעיירה סורנטו, בשעות הערב נצא יחד לארוחת ערב ומופע פולקלור דרומי טיפוסי עם מוזיקה וריקודים נפוליטנים.

יום שני, 26.6.17 , קאפרי
היום נשוט לאי החלומות קאפרי. נשוט לנמל הגדול ונעלה לעיירה אנה קפרי ממנה נצפה על מפרץ נאפולי המרהיב. זמן חופשי ליהנות מסמטאות העיירה הציורית. נעלה בכיסא תלוי ל"הר השמש" הצופה על האזור כולו. ניכנס לווילה סן – מיקלה ונשמע את סיפורו של אקסל מונתה, מי שכתב את "מגילת סן מיקלה". אחר הצהריים נפליג חזרה לסורנטו. בערב נצא לארוחת ערב אופיינית לאזור זה.

יום שלישי, 27.6.17 קו החוף האמלפיטני – פוזיטנו – אמלפי – רוולו
את הבוקר נתחיל בנסיעה באחת הדרכים היפות בעולם בין סורנטו לאמלפי – רצועת ה"חוף האמלפיטני". דרך המתפתלת על מצוקים תלולים לאורך מפרצים של ים כחול ועמוק ומדרונות מכוסים טרסות של גפנים ועצי לימון. נסייר בעיירה המדהימה פוזיטאנו, משם נמשיך בדרכנו לעיירת הדייגים אמלפי שהייתה מעצמה ימית חשובה בימי הביניים והקתדראלה המפוארת שלה היא עדות לעושרה. משם נעפיל לעיירה המפורסמת ראוולו. נבקר באחת הווילות היפות באזור – וילה צ'ימברונה, בה הנוף הנשקף עוצר נשימה. נסייר בסמטאות העיירה המקסימה, נביט בנוף המדהים ובשעות אחר הצהריים המאוחרות ניסע חזרה למלוננו ונאכל ארוחת ערב לסיכום הסמינר.

יום רביעי, 28.6.17 קזרטה – מונטה קסינו – רומא- תל אביב
ביום האחרון של הטיול נעזוב את מלוננו ונתחיל לנסוע צפונה. נגיע לעיר קזרטה שם נבקר בארמון – "ורסאי" של האיטלקים. נסייר בשלל החדרים המדהימים והמעוטרים ולא נוותר על סיור בגניו המופלאים מלאי הצבע והמזרקות. משם נמשיך את דרכנו צפונה לביקור ליד העיר קסינו, במנזר המפורסם – מונטה קסינו. נשמע את סיפור הקרבות הקשים שנערכו שם במלחמת העולם השנייה ועל הרס המנזר. נסייר במנזר המחודש והמפתיע בהדרו ובמוזיאון החבוי בתוך ההר. משם נמשיך לשדה התעופה, לטיסתנו חזרה לארץ.

טיסות אל על
1 LY 385 22JUN 4 TLVFCO 0600  0845  /DCLY /E
2 LY 384 28JUN 4 FCOTLV 2155  0220   30JUN

מחיר לאדם בחדר זוגי: 2175 יורו (מבוסס על מינימום 20 משתתפים)
תוספת חדר ליחיד : 495 יורו

המחיר כולל:
טיסות אל על לרומא וחזרה, מיסי נמל ובטחון.
7 לילות במלון La Medusa  www.lamedusahotel.com/en  4* על בסיס ארוחת בוקר Buffet.
מס עירוני
4 ארוחות ערב.
ארוחת פיצה נפוליטנית
מופע פולקלור נאפוליטני
אוטובוס תיירים ממוזג ונוח, לביצוע  תוכנית  הטיול.
מרצה מומחה – ד"ר אפי זיו
מדריכה מצוות סולו איטליה- המומחים לארץ המגף – הגב' רחל ספיר
כניסות וביקורים כמתואר בתכנית
מדריכים מקומיים בנפולי, פומפיי, קאפרי, וארמון קזרטה.
תשר לנותני שירותים בחו"ל. (למעט דמי סבלות בבתי המלון)
מערכת שמע (אוזניות) לכל נוסע

המחיר אינו כולל:
התייקרויות דלק לאחר תאריך 01.12.16
תשר למדריכים הישראלים
כל מה שאינו תחת הסעיף "המחיר כולל".

דילוג לתוכן