סיציליה – מסע של תרבות, היסטוריה וטבע

סיציליה – מסע של תרבות, היסטוריה וטבע

מרצה: ד"ר אפי זיו, סופר ומרצה בכיר לאמנות.

מרצה: ד"ר אפי זיו, סופר ומרצה בכיר לאמנות. מדריך סיורי אמנות באירופה.

מחבר הספרים –  "משחקי האלים", "סודות אלי אולימפוס", "הצופן הנוצרי באמנות",  "מיתולוגיה עכשיו", "גיבורי המיתולוגיה היוונית".

 

ארבעה מפגשים בהם נלמד להכיר את האי הקסום ונרגיש כאילו אכן ביקרנו בו, ביקור יסודי ומקיף בכל שכיות החמדה הרבות באי. באמצעות התמונות וההסברים נוכל להבין מדוע האי משך אליו, משחר ההיסטוריה ועד היום, מתיישבים, כובשים ו…תיירים רבים. מרגש מאד למי שכבר ביקר באי וחובה למי שעדיין לא הספיק.

מפגש ראשון קטניה – הר האטנה – סירקוזה

נתחיל בחוף המזרחי ונבקר בשתי ערים מרתקות ונשמע את סיפורן. קטניה, השוכנת למרגלות הר האטנה תיתן לנו הזדמנות לעלות על הר הגעש ולהביט משם אל לועו ואל הנוף. נמשיך לעירו של ארכימדס – סירקוזה, בה נבקר במתחם הארכאולוגי, בקטקומבות, במוזיאון ובאורטיג'יה, האי הזעיר המהווה חלק מן העיר.

מפגש שני וילה רומנה – אגריג'נטו

הווילה הענקית, בה נמצא אלפי מ"ר של פסיפסים, נותנת לנו הצצה אל חיי העשירים באימפריה הרומית. נראה את הפסיפסים ונשמע את הסיפורים המצוירים בהם. משם נמשיך אל העיר אגריג'נטו בה עמדו על תילם עשרה מקדשים מלפני כשלושת אלפים שנה. נראה אותם, נלמד על סגנונות הבנייה ועל ייעודם.

מפגש שלישי – טאורמינה – האיים האאוליים – צ'פאלו

נסייר בעיר האלגנטית ביותר של סיציליה הלא היא טאורמינה. נעלה על פסגת ההר כדי לסייר בתיאטרון היווני-רומי. בעיר מילצו נעלה על ספינה ונשוט אל שבעת האיים הוולקנים מצפון לסיציליה. נטייל באי סטרומבולי, וולקנו, ליפארי ועוד. נלמד על חיי התושבים שם. נחזור אל המשך מסלולנו לכיוון העיר פאלרמו ונעצור לביקור בכנסייה המרשימה בצ'פאלו.

מפגש רביעי – פאלרמו – אריצ'ה

את עיקר המפגש נקדיש לסיור ממצה בעיר פאלרמו, נתחיל מסקירה מפתיעה של הפסיפסים של כנסיית מונראלה המפורסמת. נבקר בקברי הקפוצ'ינים, נבלה על חוף הים, ניכנס לקתדרלה של העיר, הקפלה הפלטינית המפתיעה, המוזיאון הארכאולוגי, התיאטרון הגדול ביותר באיטליה. נלמד על הכיכרות המרשימות ועל ארמון השליטים הנורמניים. משם נסיים את הטיול בעיירה השוכנת על צוק גבוה, אריצ'ה, והידועה בתעשיית המרציפנים.

 

 

הרצאות נוספות

דילוג לתוכן