תולדות היופי

הרצאה או סדרה העוסקת במושג היופי בתולדות האמנות

הרצאה אחת או סדרת הרצאות

האמנות עוסקת ביופי מאז ומתמיד. מהו יופי ? מה נחשב ליפה? האם המשמעות בעיניו של איש התרבות ביוון העתיקה, דומה למושג הזה בעיני איש המרה ה-20? כנראה שלא, ועל כך תעסוק הסדרה.

תולדות היופי – מאפרודיטה ביוון ועד צ'יצ'ולינה של ג'ף קונץ. – הרצאה אחת

בסדרה –
תולדות היופי בעולם הקלאסי , יוון ורומא
איך ראו היוונים והרומאים את מושג היופי? האם המכוער היה שם גנאי? נסקור יצירות מופת מהעולם הקלאסי וננסה להבין.

מושג היופי בימי הביניים
כיצד ראו אנשי ימי הביניים, נוצרים בדרך כלל את מושג היופי – בציור ובאדריכלות. מה יפה בעיניהם? האם גם אחר כך היופי של אז נשאר רלוונטי?

היופי בתקופת הרנסנס – 2 הרצאות
כיצד וונוס של בוטיצ'לי מייצגת את מושג היופי של הרנסנס? איך התייחס ביצירותיו למושג היופי? במה הוא שונה ממיכל אנג'לו. האם טיציאן חשב ויצר אחרת מבוטיצ'לי?

קאראואג'יו וברניני – עולם היופי של הבארוק
השינוי הדרמתי בין סגנון הרנסנס לזה של הבארוק, יביא בכנפיו שינוי מושגי היופי. מה מתאר קאראואג'יו כ"יפה" וכיצד מתאר את היופי אניבלה קאראצ'י? שניהם בציור. בפיסול נבחן את יצירותיו של ברניני.

הניאוקלאסיקה ומושג היופי
עולם הדימויים של "היפה נלמד מהטבע" כדעתה של האקדמיה היווה אתגר לאמנים. האם כל דבר בטבע הוא "יפה" כיצד מפרשים זאת אמני הניאוקלסיקה וכיצד מתריסים לעומתם האמנים קורבה עם "עירום וכלב" , וז'אן פרנסואה מילה עם "המלקטות".

מושגי היופי של האימפרסיוניסטים והפוסט אימפרסיוניסטים.
כיצד תרגמו מונה ורנואר את מושגי היופי לעולם החדש שהם יצרו? כיצד מתאר טולוז לוטרק את עולם הדוגמניות והרקדניות? האם הן יפות? האם הן מייצגות את אידיאל היופי?

המאה ה-20 ומושג היפה – הרצאת סיום הסדרה
נסגור את "מעגל היופי" אותו התחלנו ביוון העתיקה ונבחן כיצד מתייחס אליו פיקאסו, כיצד הסוריאליסטים התייחסו אליו, וכיצד ג', קונץ מתמודד עם הנושא. כן, נראה גם את אשתו (לשעבר) צ'יצ'ולינה …

הרצאות נוספות

לבקר בכנסיה

סיפורו של הפסל מיוון העתיקה, ועד לעת החדשה ההיסטוריה של הפיסול – מיוון העתיקה ועד "המזרקה" של מרסל דושאן מרצה: ד"ר אפי זיו, סופר ומרצה

קרא עוד »

גדולי הציירים של וונציה

סיפורה המרתק של "אסכולת וונציה" והציירים הגדולים של העיר סדרה חדשה בה נכיר את סגנון הציור הייחודי בוונציה, שנקרא "אסכולת וונציה". נלמד על תחילת הציור

קרא עוד »
דילוג לתוכן