הערים הגדולות של איטליה

הערים הגדולות של איטליה – כל הרצאה עיר אחרת

מרצה: ד"ר אפי זיו, סופר ומרצה בכיר לאמנות. מדריך סיורי אמנות באירופה.

מחבר הספרים –  "משחקי האלים", "סודות אלי אולימפוס", "הצופן הנוצרי באמנות",  "מיתולוגיה עכשיו", "גיבורי המיתולוגיה היוונית".

נצא לטיול מרתק, בכל הרצאה נבלה בעיר אחרת. נכיר את העיר, התרבות וההיסטוריה שלה, נסייר באתרים החשובים בה, נראה יצירות מופת בציור ובפיסול המוצגות בה, ונתייחס לכל הרצאה כעין מבוא לביקור הבא שלנו בעיר עצמה ובאיטליה בכלל

הרצאה 1 – רומא – עיר הנצח

נכיר את רומא האימפריאלית, על מבניה המרשימים, נסייר בפיאצות ובמזרקות ונגלה בהן "סודות" לא מוכרים, נלמד מה יש בקפלה הסיסטינית, במוזיאונים של העיר ובכנסייה הגדולה ביותר בעולם.

הרצאה 2 – וונציה – העיר הרומנטית ביותר בעולם

נשמע איך, מתי ומדוע נוסדה וונציה. כיצד הפכה למעצמה ימית גדולה, נכיר את העיר ונלמד כיצד להתמצא בה. ניכנס אל ארמון הדוג'ים, אל הבזיליקה של סן מרקו, נטייל על גשר הריאלטו ונחשוף עוד ממכמני התרבות והאמנות של העיר המיוחדת הזו

הרצאה 3 – פירנצה – בירת האמנות בתקופת הרנסנס

העיר שהביאה לעולם את עידן הרנסנס מרתקת וכובשת לבבות עד היום. נכיר את משפחת מדיצ'י האחראית על הפיכתה לעיר האמנות החשובה בעולם. נסייר בין ה"פאלאצו וקיו" לגשר העתיק – "פונטה וקיו" נכיר את אמניה החשובים והמפורסמים ונציץ ביצירותיהם המוצגות בעיר. ניכנס לארמונות, גלריות ומוזיאונים ונשוטט בעיר. לא נחסוך מבט על "דלתות גן העדן" המפורסמות.

הרצאה 4 – מילאנו – בירת הצפון המעטירה

הבירה הצפונית של איטליה מלאה בשכיות חמדה שאין שני להן. נלמד את תולדות העיר ונסייר בשדרות הרחבות בה. נעמוד משתאים מול "הסעודה האחרונה" של ליאונרדו דה וינצ'י ונלמד מדוע היצירה כה פגומה. נטפס על גגו של הדואומו המרשים, הכנסייה השנייה בגודלה בעולם. נלמד את סיפורו של בית האופרה לה סקאלה המפורסם. נראה את ה"פייטה" האחרונה של מיכלאנג'לו ונבקר במוזיאון "בררה" הידוע באוסף היצירות המדהים בו.

הרצאה 5 – פומפיי – העיר שהתעוררה מתרדמתה הטראגית

העיר שכוסתה באפר וולקני בגובה של ששה מטר השתמרה בצורה יוצאת דופן. בזכות עובדה זו נוכל לטייל בעיר המשגשגת של האימפריה הרומית. נבחן את שרידיה יחד עם תמונות שיחזור מדוייקות שתאפשרנה הבנה של חיי עיר לפני אלפיים שנה. נסייר בבתי העשירים המלאים בפסיפסים ובציורי קיר, נראה פסלים שהשתמרו, נבקר ב"בית הבושת" המפורסם ונעמוד על משיכתה של העיר להמוני תיירים אז, והיום.

הרצאה 6 – סיינה – לא רק מרוצי סוסים

נשתתף ממש במרוצי הסוסים המפורסמים והעתיקים של העיר, נסייר בכיכרות ובסמטאות. נכיר את ההיסטוריה המפוארת שלה בה שימשה כעיר עשירה ומפותחת בכל איטליה. נבקר בקתדראלה העשירה והמעוטרת ביותר ולא נפסח על בית הטבילה המפתיע.

הרצאה 7. נאפולי

"לראות את נאפולי ולמות" נסייר באתריה המרתקים של העיר. ניכנס לכנסיות בהן נמצא יצירות של קאראואג'יו, נסייר בבית האופרה הגדול ביותר, נלמד על ארמון המלוכה ונסיים בביקור במוזיאון המרתק קאפו די מונטה.

הרצאה 8 פרלמו בירת סיציליה

את עיקר המפגש נקדיש לסיור ממצה בעיר פאלרמו, נתחיל מסקירה מפתיעה של הפסיפסים של כנסיית מונראלה המפורסמת. נבקר בקברי הקפוצ'ינים, נבלה על חוף הים, ניכנס לקתדרלה של העיר, הקפלה הפלטינית המפתיעה, המוזיאון הארכאולוגי, התיאטרון הגדול ביותר באיטליה. נלמד על הכיכרות המרשימות ועל ארמון השליטים הנורמניים. משם נסיים את הטיול בעיירה השוכנת על צוק גבוה, אריצ'ה, והידועה בתעשיית המרציפנים.

 

 

 

 

הרצאות נוספות

הרנסנס – סדרת מבוא

הרנסנס – אדריכלות, פיסול וציור – סדרת מבוא  מרצה: ד"ר אפי זיו, סופר ומרצה בכיר לאמנות. מדריך סיורי אמנות באירופה. מחבר הספרים –  "משחקי האלים",

קרא עוד »

רומא של המאה ה-17

רומא של המאה ה -17 מרצה: ד"ר אפי זיו, סופר ומרצה בכיר לאמנות. מדריך סיורי אמנות באירופה. מחבר הספרים –  "משחקי האלים", "סודות אלי אולימפוס",

קרא עוד »

יצירות מופת

יצירות מופת – בתולדות האמנות קורס מרתק ומרהיב בו תוקדש כל הרצאה לסקירה ולימוד של יצירה אחת או מחזור של יצירות , מבנה אחד, או נושא

קרא עוד »
דילוג לתוכן