האימפרסיוניסטים והפוסט אימפרסיוניזם

האימפרסיוניזם והפוסט אימפרסיוניזם

מרצה: ד"ר אפי זיו, סופר ומרצה בכיר לאמנות. מדריך סיורי אמנות באירופה.

מחבר הספרים –  "משחקי האלים", "סודות אלי אולימפוס", "הצופן הנוצרי באמנות",  "מיתולוגיה עכשיו", "גיבורי המיתולוגיה היוונית".

סדרה חדשה ומרתקת על האמנים שיצרו עולם חדש באמנות – ציור ופיסול. ננסה להבין מה היה כל כך מהפכני ביצירותיהם, ומדוע הייתה התנגדות כה עזה לחידושים שלהם. נכיר את האמנים, נשמע את סיפור חייהם, נלמד את הטכניקה, נדבר על הנושאים וניכנס אל המוזיאונים בהם מוצגות יצירותיהם. כיום יצירותיהם נחשבות למפורסמות, אהובות ו…יקרות במיוחד.

נושאי הסדרה

המאה ה-19 לפני מהפכת האימפרסיוניזם

הרצאת מבוא לסדרה החדשה, בה נכיר את עולם האמנות של המאה ה-19 על כל האסכולות והזרמים המגוונים. נתחיל עם הניאו-קלאסיקה, נמשיך לזרם הרומנטי והריאליסטי ונגיע לאדוארד מאנה המהווה את הגשר בין העולם החדש והישן. ננסה להבין עד כמה היה מרחיק לכת הרעיון האימפרסיוניסטי.

קלוד מונה

האיש הנחשב ל"מבשר האימפרסיוניזם" שאחת מיצירותיו נתנה את השם לתנועה כולה. נכיר את האיש ומשפחתו, נבין את הרעיון המהפכני שלו, נסייר בביתו ובמוזיאונים בהם מוצגות יצירותיו. ננסה באמצעותו להבין את המושג של "הנצחת הרגע" ביצירותיו.

אוגוסט רנואר

האמן האהוב על כולנו היה ידידו ושותפו של מונה. יחדיו הם עשו את צעדיהם הראשונים בתנועה המודרנית הראשונה. נכיר את מנעד הסגנונות שלו ונתעכב לצפות ביצירתו הגדולה "סעודת השייטים". נכיר את הפן הפחות ידוע בכישרונו – הפיסול.

פיסארו ואמנים נוספים

האמן שדבק באימפרסיוניזם עד יום מותו והיה קנאי לטכניקה ללא סטיות היה קמי פיסארו. נכיר אותו, יחד עם כמה נשים אמניות שציירו בטכניקה זו ואשר משום מה הן פחות ידועות היום מהגברים המפורסמים.

ג'ורג' סארא ושיטת "הנקודות" (הפואנטליזם)

שנת 1886 הייתה שנת מפנה בעולם האמנות בפריז. נערכה התערוכה האחרונה של האימפרסיוניסטים ובה הציג אמן צעיר, סארא, יצירה מהפכנית וכך נפתח עידן חדש – עידן הניאו-אימפרסיוניזם והפוסט-אימפרסיוניזם. נלמד להבחין ביניהם.

פוסט וניאו אימפרסיוניזם

נכיר את האמן ג'ורג' סארא אבי תורת "הנקודות", הפואנטליזם שמזוהה עם הניאו-אימפרסיוניזם. נמשיך עם שני האמנים הפוסט אימפרסיוניסטים דגה וטולוז-לוטרק, שני אמנים מרתקים וייחודיים. נלמד מה הם לקחו מהאימפרסיוניזם וכיצד ניווטו את כישרונם ליצירת סגנון חדש, מפתיע ומרתק. נשמע את סיפורו הטראגי של טולוז לוטרק ונעסוק בשערורייה של פסלי הרקדניות של דגה.

דגה וטולוז-לוטרק

שני אמנים מרתקים וייחודיים. נלמד מה הם לקחו מהאימפרסיוניזם וכיצד ניווטו את כישרונם ליצירת סגנון חדש, מפתיע ומרתק. נשמע את סיפורו הטראגי של טולוז לוטרק ונעסוק בשערורייה של פסלי הרקדניות של דגה.

פול גוגן

האיש שבילה כעשר שנים מחייו באיים האקזוטיים שבאוקיינוס השקט

נשאר חידתי עד היום. האם היה אמן בחסד עליון? פדופיל סדרתי? "פרא אציל"? אחד ממניחי היסוד לאמנות המודרנית? בהרצאה מרתקת נשמע על חייו, יצירתו, אהבותיו ומותו בטרם עת.

ואן גוך, האמן המיוסר

   ננסה לעמוד על פשר סודו וקסמו של האמן, שלא הצליח להמתין עד שהעולם יכיר בו ומצא את מותו בנסיבות טראגיות. יצירותיו של ואן גוך שובות עין ויוצרות ריגוש אצל כל צופה. נסקור רבות מיצירותיו וננסה לעמוד על סוד הקסם שלהן.

רודן – הפסל האימפרסיוניסטי

נכיר את המהפכן הגדול ונלמד כיצד התבטאה המפכנות והחדשנות שלו בפיסול. נשמע על חייו ואהבותיו, נכיר את יצירות המופת שלו ונסייר במוזיאון של יצירותיו, שם חי את שנותיו האחרונות.

 

 

 

הרצאות נוספות

הרנסנס – סדרת מבוא

הרנסנס – אדריכלות, פיסול וציור – סדרת מבוא  מרצה: ד"ר אפי זיו, סופר ומרצה בכיר לאמנות. מדריך סיורי אמנות באירופה. מחבר הספרים –  "משחקי האלים",

קרא עוד »

תולדות הציור בארצות השפלה

תולדות הציור בארצות השפלה מרצה: ד"ר אפי זיו, סופר ומרצה בכיר לאמנות. מדריך סיורי אמנות באירופה. מחבר הספרים – "משחקי האלים", "סודות אלי אולימפוס", "הצופן

קרא עוד »

מהרוקוקו ועד המאה ה-20

מהרוקוקו ועד המאה ה-20 מרצה: ד"ר אפי זיו, סופר ומרצה בכיר לאמנות. מדריך סיורי אמנות באירופה. מחבר הספרים –  "משחקי האלים", "סודות אלי אולימפוס", "הצופן

קרא עוד »
דילוג לתוכן