סרטים והרצאה – סדרת הרצאות לפני צפייה בסרטים

סרטים והרצאה

סדרת הרצאות לפני צפייה בסרטים

מרצה: ד"ר אפי זיו, סופר ומרצה בכיר לאמנות.

מחבר הספרים : "משחקי האלים", "סודות אלי אולימפוס", "הצופן הנוצרי באמנות",  "מיתולוגיה עכשיו", "גיבורי המיתולוגיה היוונית". מדריך סיורי אמנות באירופה.

הסרט : לה  דולצ'ה ויטה (עם מרצ'לו מסטרויאני ואניטה אקברג)

הרצאה – "הסודות" של הפיאצות והמזרקות ברומא

לכולנו נדמה שאנו מכירים היטב את הפיאצות והמזרקות המפורסמות ברומא. אם כן, היכן נמצא פסוק מספר בראשית, כתוב באותיות עבריות? מה היה במקום בו נמצאת פיאצה נבונה? מה עושים צבים במזרקה? והיכן סילוני מים מתיזים על עכוזיהן של נערות ארוטיות?

הסרט : מלאכים ושדים (של דן בראון – עם תום הנקס)

ההרצאה – רומא – עיר הנצח

רומא על שלל אתריה המרשימים, ברובם יצירתו של ברניני תהווה את נושא ההרצאה. הסיור יתמקד באתרים המוזכרים בסרט ואשר מהווים אתרי סיור פופולריים בעיר. נלמד את סודן של הכנסיות, הפיאצות, הפסלים והרעיונות המהווים את חוט השני בספר ובסרט.

הסרט – התופת (של דן בראון – עם תום הנקס))

ההרצאה – פירנצה – וונציה – איסטנבול

בהרצאה נסייר בערים בהן מתנהלת העלילה ונשמע על הסודות של פירנצה, וונציה ואיסטנבול ונגלה את הסיפורים מאחורי האתרים המתוארים בסרט. כל זאת מבלי לגלות ולחשוף את העלילה המרתקת.

הסרט : צופן דה וינצ'י (של דן בראון – עם תום הנקס)

הרצאה – מי את מריה מגדלנה ?

סודה של מריה מגדלנה מהווה את הסיבה לאופן ביטוייה באמנות. בהרצאה נחשוף את סודה יחד עם ניפוץ מיתוסים בציורי ה"סעודה האחרונה" של אמנים שונים . ההרצאה תסקור גם את מבנה מוזיאון הלובר בפריז וכמה מהאתרים המוזכרים ברב המכר .

הסרט : חופשה ברומא (עם גרגורי פק ואודרי הפבורן)

הרצאה – "הסודות" של הפיאצות והמזרקות ברומא

לכולנו נדמה שאנו מכירים היטב את הפיאצות והמזרקות המפורסמות ברומא. אם כן, היכן נמצא פסוק מספר בראשית, כתוב באותיות עבריות? מה היה במקום בו נמצאת פיאצה נבונה? מה עושים צבים במזרקה? והיכן סילוני מים מתיזים על עכוזיהן של נערות ארוטיות?

הסרט : נשותיו של פיקאסו (עם אנטוני הופקינס)

הרצאה – פיקאסו – האמן, יצירותיו והנשים בחייו

נסקור את פעילותו הענפה של האיש אשר ניפץ את כל הכללים והטביע את חותמו על כל אמני המאה ה-20 האמן השובר את כל המוסכמות מביא לעולם שפע של רעיונות אמנותיים חדישים אשר יהממו את כל צופיו. ננסה להבין כמה מחידושיו, את דרך מחשבתו ואת יצירותיו הטעונות הסבר.

הסרט : וונדר וומן  (עם גל גדות)

הרצאה – הנשים הגיבורות במיתולוגיה היוונית

וונדר וומן הייתה אחת מהאמזונות המיתולוגיות. בהרצאה נשמע עוד פרטים עליהן ועל גיבורות נוספות במיתולוגיה היוונית.

הסרט : הנערה ועגיל הפנינה (עם סקרלט ג'והנסון וקולין פירסט)

הרצאה ורמיר ו"הנערה עם עגיל הפנינה"

37 ציורים בלבד הספיק הצייר המפורסם מהעיר דלפט לצייר בחייו הקצרים. נסקור את מרביתם וננסה לפתור את תעלומת פירסומו העולמי. נשאל את השאלה המציקה – האם באמת "הנערה ועגיל הפנינה" היא אכן יצירת המופת האיכותית ביותר שלו? נשמע תשובות מפתיעות מאד. הספר, ולאחריו הסרט בעקבות ורמיר וציירי הולנד במאה ה-17. ההרצאה תפגיש אותנו עם עולם האמנות ההולנדי של המאה ה – 17. נושאים, טכניקות, מחירים, אהבות ואינטריגות בעולם ייחודי זה.

הסרט :  טרויה (עם בראד פיט)

הרצאה – הנשים במלחמת טרויה

המלחמה הגדולה בין היוונים לטרויה החלה בגלל האישה היפה ביותר בעולם. מפליא הוא שמלחמה, הנערכת על ידי גברים, מספרות אותה נשים – הנשים הגורמות למלחמה, הנשים הפועלות תוך כדי הלחימה וגורלן של הנשים לאחר סיום המלחמה. מרתק.

הסרט :  ייסורי ארטמיסיה

הרצאה – מי את ארטמיסיה ג'נטילסקי ?

סיפורה המרתק של הציירת, בת המאה ה-17 שהעזה להתלונן על אונס והפרת הבטחת נישואין וזכתה. בד בבד היא הפכה להיות ציירת גדולה, ציוריה שהושפעו מקאראואג'יו מבטאים את תפישת עולמה הפמיניסטי. האמנית הפמיניסטית, הראשונה שהתקבלה לאקדמיה בפירנצה.

הסרטים : התאווה לחיים או לאהוב את וינסנט

הרצאה – ואן גוך, האמן המיוסר

ננסה לעמוד על פשר סודו וקסמו של האמן, שלא הצליח להמתין עד שהעולם יכיר בו והתאבד. יצירותיו של ואן גוך שובות עין ויוצרות ריגוש אצל כל צופה. נסקור רבות מיצירותיו וננסה לעמוד על פשרן.

הסרט : יש לנו אפיפיור (עם נני מורט ומישל פיקולי)

הרצאה יש לנו אפיפיור

כיום, האפיפיור הינו רק דמות דתית בלבד. עד לא מזמן הוא היה ראש מדינה גדולה וחשובה במרכז איטליה, נלמד על אופן בחירת האפיפיור, על המלחמות אליהן יצא, על כניעתו או ניצחונו מול ראשי מדינות ועוד. ההיסטוריה של מדינת האפיפיור ומפעלי הבנייה במדינת האפיפיור שהתקיימה במשך למעלה מ-1,000 שנה והשתרעה על כל מרכז איטליה של היום

הסרטים : הרוחות של גויה או גויה בבורדו

הרצאה – חייו ויצירתו של גויה

הבמאי הצ'כי כותב רומן מרתק על חייו הסוערים של גויה ושוזר בו את פעילותו האמנותית הרחבה, את התהפוכות ההיסטוריות העוברות על ספרד, ואת השלכותיהן על היצירה האמנותית. הרצאה בעקבות גויה והציור הספרדי .

הסרט – ציידי האוצרות (עם ג'ורג' קלוני)

ההרצאה – אוצרות האמנות שנגנבו על ידי הנאצים

ההרצאה תתרכז ביצירות האמנות המתוארות בסרט, נלמד עליהן ועל האמנים – כולל מיכלאנג'לו ויאן ויין אייק. הרצאת אמנות מרתקת.

הסרט – האישה בזהב

ההרצאה – גוסטב קלימט

סיפור חייו ויצירתו של גוסטב קלימט, עם תשומת לב לציור המפורסם שעל החזרתו למשפחה נערך הסרט, על פי הספר המרתק.

 

הרצאות נוספות

פטרוני אמנות באיטליה

פטרוני האמנות ברנסנס האיטלקי מרצה: ד"ר אפי זיו, סופר ומרצה בכיר לאמנות. מדריך סיורי אמנות באירופה. מחבר הספרים –  "משחקי האלים", "סודות אלי אולימפוס", "הצופן

קרא עוד »

התנ"ך בראי האמנות

  ך.   התנ"ך בראי האמנות  מרצה: ד"ר אפי זיו, סופר ומרצה בכיר לאמנות. מדריך סיורי אמנות באירופה. מחבר הספרים –  "משחקי האלים", "סודות אלי

קרא עוד »
דילוג לתוכן