הסדרות של אפי זיו לצפייה ישירה מהבית

    טעימות של אמנות

    פרטי ההרצאה:

    בית אריאלה - תל אביב
    29/10/2024
    11:00
    שלישי
    03-7240568
    טעימות של אמנות

    סדרה חדשה, ייחודית ומרתקת בה נעסוק בכל הרצאה בנושא חתך אחר וסוקרת את התייחסות האמנות לנושאי ההרצאה. כל תחומי החיים באים לידי ביטוי ביצירות האמנות והחיים עצמם מתוארים בהן גם כן.

     

    29.10.24 השלום והמלחמה ביצירות אמנות

    "שלום – הראשונה בברכות אנוש והנעלה מכולן" (פתגם סיני עתיק). האמנות היא בבואה של החיים ומקומם של השלום והמלחמה תופס מקום נכבד ביצירות אמנות. נכיר את האלים, נשמע על מלחמות וקרבות, ניצחונות וכניעה. נכיר את האלגוריות הרבות והסמלים. נצפה ביצירות מופת של רובנס, דייגו ולאסקז, ז'אק לואי דויד, פיקאסו ורבים אחרים.

    12.11.24 האמת והשקר ביצירות אמנות

    כמו כל תחומי החיים גם האמת והשקר מככבים ביצירות אמנות. למה האמת היא עירומה? מדוע היא מחזיקה בענף עץ דקל ? או במראה ? נראה בין השאר יצירות של בוטיצ'לי, ברניני, רובנס, קוראדיני וקלימט. הרצאה חדשה ומרתקת.

    26.11.24 הסטודיו של האמן

    איך נראה סטודיו של אמן ? אמנים רבים תיארו את עצמם בסטודיו שלהם. נסייר בכמה מהם ונכיר את הדוגמניות, הטכניקה ונשמע וסיפורים פיקנטיים. נבקר אצל הציירים אפלס, בוטיצ'לי, וזארי, ורמיר, קורבה ורבים אחרים. ננסה גם לעמוד על המשמעות של הסטודיו המהפכני של מונה ורנואר ומה צמח משינוי זה.

     

    10.12.24 מאולימפיה לפריז – הסיפור המרתק של האולימפיאדות, מיוון העתיקה עד ימינו

    סיפורם המרתק של המשחקים האולימפיים ביוון העתיקה, על רקע סיפורי המיתולוגיה הקשורים להם, יצירות האמנות המפוארות ב"כפר האולימפי" באולימפיה ומה הקשר בינן ובין המשחקים כיום.

     

    24.12 האמן ואהובתו

    אמנים רבים תיארו בצורות שונות את מושא אהבתם. בין האהובות היו גם נשותיהם ובין הנשים היו גם אהובותיהם. נלמד להבדיל ביניהן וניכנס לחיים האישיים של האמנים הגדולים. נשמע ונצפה באהובות של פיליפו ליפי, ברניני, רובנס, פיקאסו, מודליאני ועוד.

     

    7.1.25 פרחים ביצירות אמנות

    "הפרחים הם מילים שאפילו תינוק מסוגל להבינן"… הרצאה מרתקת העוסקת בסיפורם ומקומם של פרחים. נתחיל מסיפורי המיתולוגיה אודות נרקיס, יקינתון ואחרים, , אשר מהווים הד עמום לקרבנות אדם בעת העתיקה. נמשיך עם טבע דומם עם פרחים, ונעקוב אחר פרחים כסמל אהבה, כסמל לתשוקה ולחיזור וגם לנוי ולקישוט.

     

    21.1.25 "חתימת האמן"

    לא תמיד היה האמן חותם את שמו על יצירתו כמו שנהוג כיום. אז איך "חתמו" האמנים על יצירותיהם? הידעתם שמיכלאנג'לו חתם רק על יצירה אחת בכל חייו? ואיך "חתמו" רפאל ? קאראואג'יו ? ברניני ? קורבה? מאוריציו גוטליב ? על כל אלה ועוד – בהרצאה חדשה ומרתקת.

    4.2.25 בעלי חיים בתולדות האמנות

    "בעלי חיים אינם שואלים שאלות ואינם מותחים ביקורת" – איך הם נראים בעיני האמן? סקירה מרתקת של בעלי חיים המופיעים ביצירות אמנות. נבדוק מדוע דווקא בעל חיים זה מתואר ביצירה ולא אחר, נספר את הסיפור שמאחורי היצירה. מתאים למי שאוהב בעלי חיים ואמנות.

     

    בית‭ ‬אריאלה

    שדרות שאול המלך 25, תל־אביב-יפו

    מתי

    8 מפגשים בימי שלישי
    בשעות 12:30-11:00

    מחיר

    מחיר רגיל: 490 ₪

    לתושבי תל אביב יפו: 315 ₪

    מקוון: 315 ₪

    *הנחת רישום מוקדם עד 21.9.23

    *קורס זה כלול בחבילת אריאלה VOD לעונת 24-23

    לרכישת מנוי לחבילת אריאלה VOD לחצו כאן

    *רכישת כרטיס חד-פעמי תתאפשר עד השעה 9:00 ביום ההרצאה

    דילוג לתוכן