איטליה הקסומה – מסע מרתק בעיניו של שוחר תרבות ואמנות

פרטי ההרצאה:

נתניה, : רח' שדרות בנימין 60, רשת הספריות בנתניה
13/10/2023
10:00
ששי
050-3805753
איטליה הקסומה – מסע מרתק בעיניו של שוחר תרבות ואמנות

שם הסדרה: איטליה הקסומה – מסע מרתק בעיניו של שוחר תרבות ואמנות

 

נצא לטיול מרתק, בכל הרצאה נבלה בעיר אחרת. נכיר את העיר, התרבות וההיסטוריה שלה, נסייר באתרים החשובים בה, נראה יצירות מופת בציור ובפיסול המוצגות בה, ונתייחס לכל הרצאה כעין מבוא לביקור הבא שלנו בעיר עצמה ובאיטליה בכלל.

13.10.23              רומא – עיר הנצח – נכיר את רומא האימפריאלית, על מבניה המרשימים, נסייר בפיאצות ובמזרקות ונגלה בהן "סודות" לא מוכרים, נלמד מה יש בקפלה הסיסטינית, במוזיאונים של העיר ובכנסייה הגדולה ביותר בעולם.

10.11.23              וונציה – העיר הרומנטית ביותר בעולם – נשמע איך, מתי ומדוע נוסדה וונציה. כיצד הפכה למעצמה ימית גדולה, נכיר את העיר ונלמד כיצד להתמצא בה. ניכנס אל ארמון הדוג'ים, אל הבזיליקה של סן מרקו, נטייל על גשר הריאלטו ונחשוף עוד ממכמני התרבות והאמנות של העיר המיוחדת הזו.

8.12.23                פומפיי – העיר שהתעוררה מתרדמתה הטראגית – העיר שכוסתה באפר וולקני בגובה של ששה מטר השתמרה בצורה יוצאת דופן. בזכות עובדה זו נוכל לטייל בעיר המשגשגת של האימפריה הרומית. נבחן את שרידיה יחד עם תמונות שיחזור מדוייקות שתאפשרנה הבנה של חיי עיר לפני אלפיים שנה. נסייר בבתי העשירים המלאים בפסיפסים ובציורי קיר, נראה פסלים שהשתמרו, נבקר ב"בית הבושת" המפורסם ונעמוד על משיכתה של העיר להמוני תיירים אז, והיום.

1.3.24                   סיינה – לא רק מרוצי סוסים – נשתתף ממש במרוצי הסוסים המפורסמים והעתיקים של העיר, נסייר בכיכרות ובסמטאות. נכיר את ההיסטוריה המפוארת שלה בה שימשה כעיר עשירה ומפותחת בכל איטליה. נבקר בקתדראלה העשירה והמעוטרת ביותר ולא נפסח על בית הטבילה המפתיע.

29.3.24                עיירות קסומות בטוסקנה – ההרצאה תוקדש לביקור בעיירות קטנות ביותר באמצעותן נלמד על עקרונות הבנייה והתכנון של כל עיר ועיר. נתחיל בעיירה הקטנה ביותר – מונטהרג'וני, בה חיים כ-60 איש בלבד, נמשיך לעיירה פיאנצה שתוכננה להיות העיר האידיאלית, נמשיך לעיירה מונטפולצ'יאנו ונערוך השוואה בין העיירות כדי למצוא את המכנה המשותף. נסיים בביקור בכנסיית סן ביאג'ו היוצאת דופן, השוכנת למרגלות העיירה.

10.5.24                קאפרי, החוף האמלפיטני ופאסטום – ניסע ב"דרך היפה ביותר בעולם" כדי לראות את העיירות פוזיטנו , אמאלפי ורוולו. נסייר בעיירות, נלמד על ההיסטוריה המרתקת של האזור, ניכנס אל הקתדראלה המפורסמת של אמאלפי ונבקר בווילות של ראוולו. נבקר גם באי הקסום קאפרי, ובו נופים נפלאים, הווילה של ד"ר אקסל מונטה ונשמע על ההיסטוריה המרתקת של האי. נמשיך דרומה נעבור בעיר סלרנו ונמשיך עד העיר פאסטום. בעיר היוונית העתיקה הזו השתמר בצורה יוצאת דופן המרכז הארכיאולוגי ובו מקדשים שנותרו על תילם ומוזיאון ארכיאולוגי מרתק.

 

דילוג לתוכן