פטרוני האמנות הגדולים – משפחות האצולה באיטליה

פרטי ההרצאה:

בית אריאלה - תל אביב
31/10/2023
11:00
שלישי
03-7240568
פטרוני האמנות הגדולים – משפחות האצולה באיטליה

מסע באיטליה בעקבות פטרוני האמנות הגדולים של הרנסנס 

 

הרבה מאוצרות האמנות של איטליה הוזמנו ומומנו על ידי משפחות האצולה האיטלקיות. ההון והשלטון הופנו בממדים חסרי תקדים לאספנות של אמנות. כולנו מכירים את משפחת מדיצ'י, אך בסדרה חדשה זו, עם הסופר ומדריך הטיולים ד"ר אפי זיו, נלמד על פטרוני האמנות של איטליה. נשוטט בארץ המגף מנאפולי לרומא ולפירנצה ונכיר ארמונות ומשפחות כמו פרנזה, פאצי, ברבריני. לא רק אמנות, אלא גם תשוקות, תככים, רציחות ואהבות.

31.10.23     משפחת פרנזה מרומא: נבקר בארמון פרנזה ברומא, המשמש כשגרירות צרפת כיום ובו חדר עם תקרה מדהימה. את שאר האוסף המשפחתי נראה במוזיאון הארכיאולוגי בנאפולי.

 

21.11.23     משפחת בורגזה ווילה בורגזה: משפחת בורגזה הייתה פטרונית אמנות שממנה יצא אפיפיור שסיים את העבודה על כנסיית סנט פייטרו ברומא. המשפחה אימצה את ברניני הצעיר, הימרה עליו והצליחה בגדול.

 

12.12.23    משפחת פאצי, אצולה טוסקנית: משפחה עשירה זו הייתה אספנית אמנות חשובה, אך נעלמה כלא הייתה לאחר ניסיון ההפיכה הרצחני שניסתה לנהל נגד משפחת מדיצ'י.

 

2.1.24       "מה שלא עשו הברברים, עשו הברברינים": נעסוק בארמון ברבריני, המאכלס כיום את הגלריה הלאומית האיטלקית לאמנות עתיקה, ועוצב על ידי ברניני, ב"חופה" בכנסיית סנט פטרוס, במזרקת הספינה, במזרקת טריטון ועוד.

 

23.1.24     משפחת קיג'י והקירות של רפאל: את קפלת הקבורה של המשפחה בבזיליקת סנטה מריה דל פופולו שברומא, מפארות יצירות של רפאל וברניני. נתבונן בהן וכן בוילה של המשפחה, הקרויה היום פרנזינה, שקירותיה מעוטרות בידי אמני הרנסנס, ובהם רפאל.

 

6.2.24       בני גונזגה, שליטי מנטובה: שליטי מנטובה הורישו לבאים אחריהם ארמונות ואלפי יצירות מופת. נבקר בארמון הדוכס וארמון דל טה, ונסקור את האוספים המוצגים בהם, וביניהם יצירות מאת מאנטניה, ג'וליו רומאנו ורובנס.

 

20.2.24    משפחת אסטה מפררה: לא רבים מכירים את העיר הקטנה והקסומה, המהווה עדות לעושרם המופלג של שליטיה. נצפה באוספי האמנות המצויים במוזיאון הדואומו, בפינקוטקה הלאומית בעיר ועוד.

 

12.3.24   משפחת ספורצה – "הכח": המשפחה שהעסיקה את לאונרדו ועסקה באספנות שקדנית של יצירות מופת, המרוכזות כיום במוזיאון בררה אשר במילנו.

בית‭ ‬אריאלה

שדרות שאול המלך 25, תל־אביב-יפו

מתי

8 מפגשים בימי שלישי
בשעות 12:30-11:00

מחיר

מחיר רגיל: 490 ₪

לתושבי תל אביב יפו: 315 ₪

מקוון: 315 ₪

*הנחת רישום מוקדם עד 21.9.23

*קורס זה כלול בחבילת אריאלה VOD לעונת 24-23

לרכישת מנוי לחבילת אריאלה VOD לחצו כאן

*רכישת כרטיס חד-פעמי תתאפשר עד השעה 9:00 ביום ההרצאה

דילוג לתוכן