צייר, פסל ונביא נפגשים במוזיאון – התנ"ך באמנות

פרטי ההרצאה:

בית אבא חושי - חיפה
16/10/2023
10:00
שני
04-8227850
צייר, פסל ונביא נפגשים במוזיאון – התנ"ך באמנות

צייר, פסל ונביא נפגשים במוזיאון – התנ"ך באמנות
ד"ר אפי זיו סופר ומרצה בכיר לאמנות, מיתולוגיה יוונית, נצרות ותרבות המערב

מאז ומתמיד היו סיפורי התנ"ך מקור השראה לאמנים בכל התקופות. כיצד מתוארים נושאים מן התנ"ך ביצירות אמנות על-ידי אמנים דגולים בתחום הפיסול והציור? הסיפור התנכ"י יוצג בהרחבה על דמויותיו הרלבנטיות וצילומי תקריב מרשימים תוך השוואה בין אמנים, תקופות וטכניקות.

ימי שני | שעה 10:00

 

16.10.23 הכתב העברי ביצירות אמנות

הרצאת הפתיחה לסדרה על התנ"ך באמנות נערוך מסע קסום בין יצירות אמנות בהן מופיע כתב עברי. חלקן יצירות מפורסמות וחלקן חבויות ביצירות עלומות אשר גלוי הכתב העברי בהן יוצר חוויה מסוג אחר.

18.12.23 אברהם ועקדת יצחק

סיפור עקדת יצחק תופס מקום מרכזי ביצירות אמנות. אצל הנוצרים מרמזת העקידה לצליבת ישו ומכאן הפופולאריות של נושא זה. נספר ונראה גם את בשורת המלאכים לאברהם וכמובן נצפה בסיפור הטראגי של הגר וישמעאל.

1.1.24 נביאי ישראל ביצירות אמנות

מסע מרתק במקומות שונים וצפייה ביצירות אמנות בהן מככבים נביאי ישראל. נביאי ישראל חשובים וקדושים גם בנצרות. ננסה להבין מדוע, תוך צפייה ביצירות מופת.

5.2.24 דוד סמל של ניצחון

דמותו של דוד מהווה סמל של ניצחון בתולדות האמנות. נערוך השוואה בין דויד של מיכלאנג'לו לדוד של ברניני ונלמד על ההבדלים בין סגנון הרנסנאס לסגנון הבארוק. נמשיך בסיור בין יצירות דוד הרבות בתולדות האמנות.

15.4.24 משה ויציאת מצריים משה ויציאת מצרים

מדוע משה כה פופולרי ביצירות אמנות? הניסים והנפלאות במדבר הם הטרמה לניסים ולנפלאות של ה"ברית החדשה". דמותו של המנהיג המקודש על -ידי כל הדתות, הפכה לפופולארית בתולדות האמנות ורבות היצירות המתחקות אחר פועלו. נשווה את "משה" של מיכלאנג'לו ליצירותיו הקודמות.

דילוג לתוכן