סכום טיול אמנות ומוסיקה לפריז 2015

סיכום טיול אמנות ומוזיקה בפריז

27.1.15  –  .2.2.15

בהדרכת גב' מרב ברק וד"ר אפי זיו

יום 1, שלישי, 27.1
יצאנו בטיסת אל על לפריז. עם הנחיתה נפגשנו עם גדעון, המדריך המקומי שילווה אותנו במשך כל הטיול ובהדרכתו נסענו להיזכר בפריז היפה והקרה. סיימנו את הסיור בביקור ב"ארמון הקטן", שם ראינו כמה יצירות של קורבה, מאנה, מונה, קרפו ועוד. הגענו למלון המצוין בו נשהה במשך כל השבוע, אכלנו יחד ארוחת ערב, הכרנו קצת זה את זה ועלינו לשנת לילה ראשון בפריז.

יום 2, רביעי, 28.1
הבוקר היה מוקדש למוזיאון האורסיי, לאחר ששמענו הרצאה על הולדת האימפרסיוניזם. בילינו במוזיאון החדש יחסית וראינו שם את המיטב. התחלנו בציור ובפיסול הניאו-קלאסי, המשכנו לקורבה עם "מקור העולם" ו"הסטודיו של האמן" הנמצא ברסטורציה. המשכנו אל מילה עם "המלקטות" וראינו את מונה עם "הארוחה על הדשא". עלינו לקומה העליונה כדי לראות את יצירות המופת של הציירים האימפרסיוניסטים – מונה, רנואר, פיסארו, סיסלי ועוד. סיימנו באולמות של ואן גוך וגוגן.
אחר הצהרים שמענו הרצאה על האופרה "דון ג'ובני" שנכתבה על ידי לורנצו דה פונטה והולחנה על ידי וולפגנג אמדאוס מוצרט בהשפעת האירועים ההיסטוריים של סוף המאה ה-18, אשר הובילו למהפכה הצרפתית. אחריה, יצאנו לבית האופרה החדש של פריז. צפינו באופרה "דון ג'ובני" בביצוע ריאליסטי ועכשווי מאד בהשתתפות:

יום 3, חמישי, 29.1
הבוקר הוקדש למוזיאון הלובר. לאחר ששמענו הרצאה על ראשית הציור הפלמי ביקרנו באגף רישליה המוקדש לו. קודם לכן ראינו כמה פסלים מרהיבים בשתי החצרות הגדולות ועלינו לאולם של רובנס עם סיפורה של מריה דה מדיצ'י. המשכנו וראינו את יאן ואן אייק, רוג'יר ואן דר ווידן ואחרים. חלק מהאגף היה לצערנו סגור.
אחר הצהרים והערב היו חופשיים וכל אחד טעם באופן אישי ממנעמיה של פריז.

יום 4, שישי, 30.1
לאחר הרצאה בה למדנו על המאפיינים העיקריים של הרנסנס והבארוק יצאנו למוזיאון האורנג'רי כדי לחזות ביצירות הענק של מונה המתארות את נופי המים שלו בגן ביתו בז'יברני. ירדנו אל קומת המרתף כדי לראות את האוסף של גיום וולטר. משם, תחת פתיתי שלג, נסענו לביקור נוסף במוזיאון הלובר, הפעם לאגף דנון. ראינו את הפיסול של מיכלאנג'לו וקאנובה, את ציירי הרנסנס –לאונרדו, וורונזה ואחרים והמשכנו לשני האולמות הגדולים אשר באחד ראינו את יצירות אמני הניאו קלאסיקה – ז'אק לואי דויד ואנגרה. באולם השני את גדולי ציירי הזרם הרומנטי – דלקרואה וז'ריקו עם "רפסודת המדוזה".
אחר הצהרים שמענו הרצאה על "המלך הרועה" שהולחנה שוב על ידי וולפגנג אמדאוס מוצרט לליברית מאת פייטרו מטסטסיו. האופרה שמוצרט הלחין בגיל 19 לדרישת הארכיבישוף מזלצבורג, זכתה באותו הערב לביצוע בלתי נשכח בתיאטרון השטלה בבימויו של ניקולס בופה, אמן מנגה (קומיקס יפני) אשר הגיש את האופרה כעלילה עתידנית צבעונית ומשעשעת.

יום 5, שבת, 31.1
לאחר ששמענו הרצאה על הפיסול במאה ה-19 יצאנו למוזיאון רודן. שמש וקור עז קיבלו את פנינו. טיילנו רק בחצר ובגן שם ראינו את "אזרחי קלה", "שערי השאול" "האדם החושב" "בלזק" ועוד. הבניין היה סגור לרגל שיפוצים אך הצלחנו לראות עוד יצירות ועבודות הכנה של רודן באולם סמוך. משם הגענו ל"אינבליד", מקום קבורתו של נפוליאון. נסענו לשדרת האליזה שם אכלנו צהרים וחזרנו למלון.
אחר הצהרים שמענו הרצאה על האופרה "אריאדנה בנקסוס" מאת ריכרד שטראוס העוסקת בדילמה שבין בידור ואמנות, ביצירת אופרה על אופרה. לאחר ההרצאה יצאנו שוב לבית האופרה החדש של פריז, כדי לשמוע את האופרה בכיכובה של אחת מזמרות הסופרן המוערכות בעולם, קריטה מטילה.

יום 6, ראשון, 1.2
התחלנו את הבוקר בהרצאה על קונצרט אחר הצהריים ובסיור מקיף ואינטנסיבי ברחבי פריז עם גדעון, המדריך המקומי. ראינו את גני לוקסמבורג, הרובע הלטיני, בית האופרה גרנייה, רובע המארה, בית העירייה (הוטל דה ויל), רובע לה דפנס ובו השער החדש וגורדי השחקים ומוזיאון לואי ויטון המודרני שביער בולון. משם מיהרנו לארמון וורסאי לאירוע המוזיקלי האחרון, קונצרט בהשתתפות זמרת הסופרן הנודעת נטלי דסיי ובן זוגה, זמר הבריטון לורין נאורי, אשר שרו בבית האופרה המרשים שבתוך ארמון וורסאי ממיטב הרפרטואר של השיר האמנותי הצרפתי.

יום 7, שני, 2.2
ביומנו האחרון בפריז, קמנו לאיטנו ונהנינו, כבכל בוקר, מארוחת הבוקר שבמלון Pullman. לאחר ארוחת הבוקר נסענו לשדה התעופה לטיסה הביתה.
כך תם לו סיור אמנות ומוזיקה נפלא בפריז.

מודים לכם על השתתפותכם, מקווים שההנאה הייתה שלמה
ומצפים לראותכם בטיולים הבאים שלנו.

בכבוד רב

מרב ברק  – ד"ר אפי זיו

דילוג לתוכן