סמינר תרבות ואמנות ברומא 2017

סמינר תרבות ואמנות ברומא

10.3.2017  –  13.3.2017

מרצה ד"ר אפי זיו / מדריכה גב' רחל ספיר

סמינר מטייל בעקבות מורשתה ההיסטורית, הדתית והאמנותית של עיר הנצח – רומא. בירתה המרשימה של האימפריה הרומית, בירתה של הנצרות הקתולית ואחת מבירות האמנות החשובות בעולם, בה פעלו מיכלאנג'לו, רפאל, קאראוואג'ו וברניני. הזדמנות ייחודית לגלות את צפונותיה של עיר הנצח, על כל תחומיה, בסמינר מרתק ובלתי שגרתי.

יום שישי 10.3.17 סנטה מריה דלה ויטוריה – סן פייטרו אין וינקולי- סנטה מריה מג'ורה המדרגות הספרדיות – פונטנה די טרווי

נמריא בבוקר לרומא. תחנתנו הראשונה תהיה בכנסיית סנטה מריה דלה ויטוריה בה נראה את יצירתו המרשימה של ברניני, "האקסטזה של מריה תרזה". נמשיך אל כנסיית סן פייטרו אין וינקולי בה מוצגת יצירתו של מיכלאנג'לו "משה". לאחר התארגנות ומנוחה במלון  נצא לבקר בכנסייה הענקית, העתיקה ביותר ברומא – סנטה מריה מג'ורה, במדרגות הספרדיות ובפונטנה די טרווי.

יום שבת 11.3.17 מוזיאוני הוותיקן – בזיליקת סן פטרוס – מוזיאוני הקפיטול

נצא לבקר במוזיאוני הוותיקן –  שם נראה בין היתר, את הפסלים "לאוקון ובניו" ו"אפולו בלבדרה", נביט בהשתאות על  ציורי הקיר של רפאל ונבקר בקפלה הסיסטינית המרהיבה, בה נתפעל מהתקרה אותה צייר מיכלאנג'לו. משם נצא לסיור בכיכר ובכנסייה על שם סנט פטרוס בה נחזה ב"פייטה היפה" המפורסמת של מיכלאנג'לו, בבלדקינו של ברניני ועוד. אחרי הצהרים נסייר במוזיאוני הקפיטול, שם נראה את מיטב יצירות האמנות של האימפריה הרומית.

יום ראשון 12.3.17 גלריה בורגזה – סנטה מריה דל פופולו – מוזיאון ברבריני

את ראשיתו של היום נקדיש לגלריה בורגזה שם נראה, בין היתר, את פסליו המפתיעים של ברניני ופסלו של קאנובה "פאולין בורגזה". משם נלך אל פיאצה דל פופולו ואם נצליח, ניכנס אל כנסיית סנטה מריה דל פופולו כדי לצפות בעוד יצירות של ברניני וקאראואג'יו. אחר הצהרים נבקר במוזיאון נוסף, מוזיאון ברבריני ובה יצירתו המפורסמת של קאראואג'יו – יהודית והולפרנס.

יום שני 13.3.17 וילה פרנזינה – הגטו היהודי – הפנתיאון – סנט איגנציו – סן פרנצ'סקו א' ריפה

נתחיל את היום בביקור בווילה פרנזינה בה צייר רפאל, יחד עם ציירים נוספים, את סיפור האהבה של פסיכה ואמור וציורי קיר מרהיבים נוספים. משם נלך לגטו היהודי, נצפה על בית הכנסת הגדול ונראה את "מזרקת הצבים". נמשיך אל הפנתאון, מקדש כל האלים, ניכנס אליו ונשמע את הסיפור המרתק של המבנה הענק שהשתמר בשלמותו. באזור זה נתודע לכמה כנסיות ברוקיות מרהיבות כמו סן איגנציו ועוד. ניכנס גם לכנסיות בהן ישנן יצירות נוספות של קאראואג'יו. בדרך לשדה התעופה נסיים את הסמינר בהתבוננות ביצירה נוספת של ברניני – האקסטזה של לודוביקה. בלילה נגיע חזרה הביתה.

טיסות אל על
1 LY 385 10MAR 5 TLVFCO 0610  0900  / /E
2 LY 384 13MAR 1 FCOTLV 2155  0225   14MAR 2

מחיר לאדם בחדר זוגי: 1489 יורו
תוספת חדר ליחיד : 349 יורו

המחיר כולל:
טיסות אל על לרומא וחזרה, מיסי נמל ובטחון.
3 לילות בבית מלון מרכזי בדרגת 5*  Grand Hotel Plaza –  על בסיס ארוחת בוקר Buffet.
מס עירוני
אוטובוס תיירים ממוזג ונוח, לביצוע  תוכנית  הטיול.
מרצה מומחה – דר' אפי זיו
מדריכה מצוות סולו איטליה- המומחים לארץ המגף – הגב' רחל ספיר
כניסות וביקורים כמתואר בתכנית
מדריכים מקומיים על פי הנדרש
תשר לנותני שירותים בחו"ל.
מערכת שמע (אוזניות) לכל נוסע

המחיר אינו כולל:
התייקרויות דלק לאחר תאריך 01.12.16
תשר למדריכי הטיול
כל מה שאינו תחת הסעיף "המחיר כולל".

דילוג לתוכן