הסדרות של אפי זיו לצפייה ישירה מהבית

    השלום והמלחמה ביצירות אמנות, וטעימות נוספות

    פרטי ההרצאה:

    מוזיאון טיקוטין - חיפה
    11/10/2023
    10:30
    רביעי
    04-6030800
    השלום והמלחמה ביצירות אמנות, וטעימות נוספות

    סדרה חדשה, ייחודית ומרתקת, שבה נבחן את התייחסות האמנותלנושאים ממגוון תחומי החיים ולחיים עצמם… כל הרצאה תוקדש לנושא אחר

     

    30.10.24

    שלום ומלחמה ביצירות אמנות

    "שלום – הראשונה בברכות אנוש והנעלה מכולן" (פתגם סיני עתיק). האמנות היא בבואה של החיים: שלום ומלחמה תופסים מקום נכבד ביצירות אמנות. נכיר את האלים של השלום והמלחמה, נשמע על מלחמות וקרבות, ניצחונות וכניעה. נכיר את האלגוריות הרבות ואת הסמלים. נצפה ביצירות מופת של רובנס, דייגו ולאסקז, ז'אק לואי דויד, פיקאסו ורבים אחרים.

    27.11.24

    האמת והשקר ביצירות אמנות

    כמו כל תחומי החיים גם האמת והשקר מככבים ביצירות אמנות. למה האמת היא עירומה? מדוע היא מחזיקה בענף עץ דקל ? או במראה ? נראה, בין השאר, יצירות של בוטיצ'לי, ברניני, רובנס, קוראדיני וגוסטב קלימט. הרצאה חדשה ומרתקת.

    18.12.24

    הסטודיו של האמן

    איך נראה סטודיו של אמן ? אמנים רבים תיארו את עצמם בסטודיו שלהם. נסייר בכמה מהם, נכיר את הדוגמניות, נלמד את הטכניקה ונשמע וסיפורים פיקנטיים. נבקר אצל הציירים אפלס, בוטיצ'לי, וזארי, ורמיר, קורבה ואחרים. נציין במיוחד את הסטודיו המהפכני של מונה ושל רנואר ועל השינויים שחולל.

    22.1.25

    מאולימפיה לפריז- הסיפור המרתק של האולימפיאדות, מיוון העתיקה עד ימינו

    סיפורם המרתק של המשחקים האולימפיים ביוון העתיקה, על רקע סיפורי המיתולוגיה הקשורים להם, יצירות האמנות המפוארות ב"כפר האולימפי" באולימפיה ומה הקשר בינן ובין המשחקים כיום.

    26.2.25

    יצירות שעוררו שערורייה

    הסיפורים העסיסיים מאחורי יצירות שעוררו בזמנו שערורייה – נבחן את היצירה, נספר על הסערה שחוללה ונגחך לעצמנו היום על מה פרצו  שערוריות בעבר. נלמד על אמות המוסר והצניעות בעבר – אלה אשר מאחוריהן נמצאת תמימות ואלה אשר מאחוריהן נמצאת הצביעות. נראה את טיציאן, קאראואג'יו, מאנה, רודן ורבים אחרים.

    26.3.25

    פרחים ביצירות אמנות

    "הפרחים הם מילים שאפילו תינוק מסוגל להבינן"… הרצאה מרתקת העוסקת בסיפורם ומקומם של פרחים. נחל מסיפורי המיתולוגיה אודות נרקיס, יקינתון ואחרים, נמשיך עם טבע דומם עם פרחים. ונעקוב אחר פרחים כסמל אהבה, כהד עמום לקרבנות אדם בעת העתיקה, כסמל לתשוקה ולחיזור וגם לנוי ולקישוט.

    7.5.25

    חתימת האמן"

    לא תמיד נהג האמן לחתום בשמו על יצירתו, כמו שנהוג כיום. אז איך "חתמו" האמנים על יצירותיהם? הידעתם שמיכלאנג'לו חתם רק על יצירה אחת בכל חייו? ומדוע ? ואיך "חתמו" רפאל ? קאראואג'יו ? ברניני ? קורבה? מאוריציו גוטליב ? על כל אלה ועוד – בהרצאה חדשה ומרתקת.

    18.6.25

    בעלי חיים בתולדות האמנות

    "בעלי חיים אינם שואלים שאלות ואינם מותחים ביקורת" – איך הם נראים בעיני האמן? סקירה מרתקת של בעלי חיים המופיעים ביצירות אמנות. נבדוק מדוע דווקא בעל חיים זה מתואר ביצירה ולא אחר, נספר את הסיפור שמאחורי היצירה. מתאים למי שאוהב בעלי חיים ואמנות.

    דילוג לתוכן