הסדרות של אפי זיו לצפייה ישירה מהבית

    המוזיאונים המרתקים בעולם

    פרטי ההרצאה:

    אסכולות האוניברסיטה הפתוחה, מוזיאון המדע - סמסטר א'
    17/11/2024
    11:00
    ראשון
    1-700-700-169
    המוזיאונים המרתקים בעולם

    המוזיאונים המרתקים בעולם

    סיור וירטואלי מהעתיק לעכשווי

     

    ד"ר אפי זיו, חוקר אמנות

    מרצה אורחת: נירית נלסון, אוצרת בכירה לאמנות עכשווית במוזיאון ישראל בירושלים

     

    סדרה זו מזמינה אתכם לשקוע בכורסה הנוחה של אולם ההרצאות ולהיחשף לאוצרות הנפלאים של אוספי מוזיאונים ברחבי העולם. אמנות המערב בשיא הדרה שוכנת במוזיאונים הגדולים והמרתקים ומזמינה את הצופים להתפעם מיופייה ולהעמיק בתולדות התפתחותה, מימי יוון העתיקה ועד לאמנות עכשווית תוססת ובועטת.

    17.11.24 מוזיאון הוותיקן ברומא • נשוטט באגפי המוזיאון: אוספי האפיפיורים, "החדרים של רפאל" "אפולו בלוודרה", "לאוקון ובניו" והצצה אל הקפלה הסיסטינית, פאר אמנות הרנסנס.
    1.12.24 גלריה בורגזה ברומא • נערוך היכרות עם הגלריה המרתקת של רומא. וילה יפהפייה בלב יער, ובה פסלי המיתולוגיה של ברניני וקנובה, ציורי בוטיצ'לי, רפאל, קאראווג'ו ואחרים.
    15.12.24 מוזיאון ד'אורסיי בפריז • נבקר במוזיאון הגדול והחשוב בעולם ליצירות אמנות מהמחצית השנייה של המאה ה־19 – כל האסכולות מהנאו־קלאסיקה ועד האימפרסיוניזם.
    22.12.24 מוזיאוני המאה ה־21 • האדריכלות החדשה של מוזיאונים שהוקמו לקראת המילניום השלישי הכתיבה אופני תצוגה שונים מהמקובל, והשפיעה גם על האמנות שנאספה והוצגה במוזיאונים אלה.

    מרצה אורחת: נירית נלסון

    5.1.25 המוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק • פריצת הדרך של מוזיאון ה־MoMA היא מקור השראה למחשבה המוזיאלית, מהקמתו ועד היום. ניחשף לתוכניות המקוריות, לגלגולן ולשינויים שעבר המוזיאון במהלך השנים.

    מרצה אורחת: נירית נלסון

    12.1.25 מוזיאון הפראדו במדריד • נתעמק ביצירות מהאוסף הגדול ביותר בעולם של הציור הפלמי והספרדי – טיציאן, רובנס, ולאסקז, גויה ורבים אחרים.
    26.1.25 המוזיאונים של ניו יורק וושינגטון • סיור מרהיב במוזיאון הגדול בארצות הברית, המטרופולין של ניו יורק, כולל מוזיאון ה"קלויסטרס" המפתיע, וגם ביקור באוספי הגלריה הלאומית של וושינגטון.
    2.2.25 מוזיאון הלובר בפריז • נציץ באוספי המוזיאון הגדול בעולם, וננסה לעמוד על סודה (או על יחסי הציבור) של ה"מונה ליזה" – כיצד הפכה להיות התמונה המפורסמת ביותר בעולם.

    מועדי המפגשים:

    הסדרה כוללת 8 מפגשים שיתקיימו בימי ראשון בשעות 11:00 – 12:30

    במוזיאון המדע, שדרות המוזיאונים 3, ירושלים

    *ייתכנו שינויים במועדי המפגשים ובנושאים.

    דילוג לתוכן