גדולי הציירים של וונציה

סיפורה המרתק של "אסכולת וונציה" והציירים הגדולים של העיר

סדרה חדשה בה נכיר את סגנון הציור הייחודי בוונציה, שנקרא "אסכולת וונציה". נלמד על תחילת הציור בעיר לאחר השתחררותה מההשפעה הביזנטית. נכיר את משפחת בליני שהחלה לפעול ברוח הרנסנס שנשבה מפירנצה ונעמוד על הבדלי הסגנון והטכניקה בין שתי ערים אלה. נמשיך עם טיציאן וטינטורטו שהקדימו ביצירותיהם את סגנון הבארוק. נכיר את הצייר של יצירות הענק ורונזה ונסיים עם ציירים כמו קאנאלטו, משפחת טייפולו, פרנצ'סקו הייז ועוד רבים וטובים.

הרצאה 1 – כל ההתחלות
השפעת הציור הביזנטי על וונציה ומשפחת בליני השולטת על הציור של המאה ה-15 ומבשרת את הגעת הרנסנס בציור לעיר. נכיר את האב יקופו והבנים ג'ובאני וג'נטילה.

הרצאה 2 – מאנטניה, קארפאצ'ו וג'ורג'ונה
שלושת הענקים של הציור במאה ה-15 אשר השאירו את חותמם על ציירי המאה הבאה בוונציה. מאנטניה, הגיס של בליני, קארפאצ'ו אשר על שמו נקרא הבשר הנא וג'ורג'ונה שהשפיע על לאונרדו דה וינצ'י.

הרצאה 3 – ציירי המאה ה-15 בוונציה
נלמד על פועלם ונצפה ביצירותיהם של קרלו קריוולי עם ציורי הפרספקטיבה המפתיעים שלו, סבסטיאנו דל פיומבו וציורי המיתולוגיה, ציירי משפחת ויוריני שקישטו את הכנסיות בעיר ועוד.

הרצאה 4 – טיציאן
הצייר המפורסם בכל אירופה, שחי כמעט מאה שנה, חדשן ונועז יותר מכל קודמיו, העשיר את העולם באלפי יצירותיו המרהיבות והמפתיעות בצבעוניותן. נכיר את החשובות שבהן.

הרצאה 5 – טינטורטו
התלמיד (של טיציאן) שעלה על רבו. נסקור את מפעלו העצום, נבקר ב"סקואולה די סן רוקו" וננסה לפענח מדוע כרה קינאו בו ציירי וונציה האחרים. נשמע גם על בתו ובניו שהמשיכו את המסורת של אביהם.

הרצאה 6 – פאולו ורונזה
ציורי הענק של ורונזה, תיעדו סיפורי הווי, דת ומיתולוגיה. אחד הציורים הגדולים שלו נמצא מול המונה ליזה במוזיאון הלובר. נפוליון היה זה שגנב אותו מוונציה.

הרצאה 7 – קנלטו וגוארדי
בני האצולה מאירופה שיצאו ל"מסע הגדול" באיטליה החלו את הסיור בוונציה. שני הציירים האלה סיפקו להם "גלויות נוף" של העיר. נראה אותן ונלמד על הטכניקה ביצירתן.

הרצאה 8 – מטייפולו ועד פרנצ'סקו הייז
המאה ה-18 וה-19 חושפות לפנינו את שני גדולי הציירים האחרונים של מסורת הציור הוונציאני. טייפולו בציוריו הגדולים בהם קישט קירות בארמונות האצולה והייז שהיה גם פרופסור לאמנות במילאנו ייפרד מאתנו בציור "הנשיקה" המפורסם שלו.

הרצאות נוספות

דילוג לתוכן