האמנות- פנים רבות לה

הרצאות חתך במגוון נושאים

סדרה מרתקת וייחודית, בה כל הרצאה עוסקת בנושא חתך אחר וסוקרת את התייחסות האמנות – בציור, פסול וארכיטקטורה – לנושאים.  בסדרה יוצגו מיטב יצירות האמנות המפורסמות בעולם.
 
מעשה ידיים

נצא לסיור אמנותי בעקבות כפות ידיים ביצירות מפורסמות בתולדות הציור והפיסול. מהידיים של אלוהים ואדם בקפלה הסיסטינית, דרך ידיהם של זוגות בטקסי נישואין, ידיה של המונה ליזה, ועד ידיו החופנות של ברניני בפסלי המיתולוגיה בווילה בורגזה

הגיל השלישי ביצירות אמנות

האמנות הינה בבואה של החיים, כידוע. אי לכך לא נפקד ממנה תיאורים של אנשים מבוגרים ואפילו מבוגרים מאד. נסייר בין יצירות אמנות רבות המתארות את הזיקנה. נראה את היופי שבגיל השלישי, לעתים גם את הכיעור ובעיקר נראה את הכבוד שרכשו כל הדורות לדור המבוגרץ

ציטוטים, "גניבות" והשפעות בתולדות האמנות

מ"קפלת הנסיכים" של מיכאלאנג'לו, ל"מלחייה" של צ'ליני ול"אדם החושב" של רודן. מסע מרתק אל מקורות ההשפעה, מהם "נגנבו" הנושאים ליצירות האמנות המפורסמות. נתעמק ביצירות תוך השוואה עם המקור, ונחשוף עד כמה האמנים הושפעו מאלו שקדמו להם

הנשיקה בתולדות האמנות

מעקב מרתק אחרי נשיקות מפורסמות ופחות ידועות. מהנשיקה בתבליט מצרי קדום, דרך הנשיקה במיתולוגיה ובנצרות, עד צילומי נשיקות משעשעים ומביכים..

הכתב העברי ביצירות אמנות

מסע קסום בין יצירות אמנות בהן מופיע כתב עברי. חלקן יצירות מפורסמות וחלקן חבויות ביצירות עלומות אשר גלוי הכתב העברי בהן יוצר חוויה מסוג אחר.

פסיכה ואמור – סיפור אהבה מרגש ויצירות מופת בלתי נשכחות

הסיפור המיתולוגי המפורסם של הסופר הרומי אפוליאוס מהמאה ה-2 לספירה, הביא לעולם את אחד מסיפורי האהבה בו שזורים יופי, נדרי אהבה, בגידה והפי אנד מרגש ושמח. נשמע את הסיפור תוך כדי צפייה ביצירות האמנות הנפלאות המתארות את זוג האוהבים והרפתקאותיהם.

"… כולנו היינו פעם ילדים…"

מסע מרתק אל הילדות. הפסל הרומי של הילד "מוציא הקוץ", מעללי הרקולס התינוק, משה בתיבה, ישו העולל, משחקי הילדים של ברויכל כל אלה הם חלק מסקירה של ילדים בתולדות האמנות.

 "קדימה אוכל"

משתאות של זלילה וסביאה בעולם העתיק. הסעודה האחרונה, סעודות חתונה, ארוחת בוקר – כל אלה במסע אמנותי בעקבות אוכל וסעודה בתולדות האמנות.

זוגיות ואהבה

"הנשיקה" של רודן, טקסי החתונה מול מקדש הרה באגריג'נטו שבסיציליה – ומה שביניהם. הזוגיות, האהבה – אלות האהבה ואלי הנישואין, קופידון המשלח את חצי האהבה – הם ואחרים יככבו בהרצאה שתסקור את יחסה החם של האמנות, בציור ובפסול אליהם.

הצעקה בתולדות האמנות

כולם מכירים את הצעקה של מונק. היא איננה יחידה ובוודאי לא הייחודית והמרתקת ביותר. בהרצאה תובא סקירה מאלפת של יצירות אמנות, בפיסול ובציור, מהעת העתיקה ועד למאה העשרים, אשר המכנה המשותף להן הינו הצעקה.

התסרוקות והשיער המטופח

סיור מרתק בחיפוש וסקירת נושא התסרוקות וטיפוח השיער. נתחיל ממצרים העתיקה, דרך יוון ורומא, המצח ה"גבוה" של נשות הרנסנס, התסרוקות של מאדם פומפדור .

האור בתולדות האמנות

מסע מרתק בעקבות האור ביצירות האמנות. האור הטבעי של התקופה הקלאסית מפנה מקום לאור המסתורי, לאור הנר של תקופת הברוק. האור האימפרסיוניסטי והאור של ז'ורז' סארא הניאו-אימפרסיוניסטי.

שינה טובה וחלומות פז

מאריאדנה הנרדמת וחלום יעקב, נושא השינה מדיר שינה מהאמנים. נעקוב אחר יצירות מופת המתארות שינה וחלומות. סיפורי תנ"ך, מיתולוגיה ועד היפהפיה הנרדמת באגדת העם המפורסמת.

עונות השנה

ארבע עונות השנה היו תמיד נושא פופלרי באמנות ופטרונים רבים הזמינו יצירות על הנושא. נסקור יצירות של ברויכל, ארצ'ימבולדו, בושה ורבים אחרים. ננסה לעמוד על הדומה ועל השונה.

המידות הטובות והמידות הרעות

מהן המידות הנעלות והמידות הרעות. את כולן – הטובות והרעות – מייצגות נשים ! ננסה לבחון את מחזורי היצירות העוסקות במידות הללו, ונבחן עד כמה הן אוניברסליות ואקטואליות עד היום.

7 פלאי העולם העתיק

מסע במכונת הזמן אל העולם העתיק וסקירה מפואטת ומרתקת רל שבעת פלאי העולם העתיק, מעשה ידי בני אדם. ההרצאה תסקור את ההשפעה של פלאים אלה על עולמנו. 

בעלי חיים בתולדות האמנות

סקירה מרתקת של בעלי חיים המופיעים ביצירות אמנות. נבדוק מדוע דווקא בעל חיים זה מתואר ביצירה ולא אחר, נספר את הסיפור שמאחורי היצירה. מתאים למי שאוהב בעלי חיים ואמנות.

סיפורה של משפחת מדיצ'י בפירנצה

קורות משפחה אחת, ששלטה 300 שנה, טיפחה את האמנות והתרבות בשקדנות וברוחב לב. סיפורים מסעירים ומרתקים על בני ובנות המשפחה, אהבות, תככים ומזימות בליווי תמונות וצילומים של יצירות אמנות מרהיבות.

שירה ומוזיקה באמנות

נושא השירה והמוזיקה היה תמיד פופולארי באמנות, כבר מיוון העתיקה. אמנים רבים, בתקופות שונות, עסקו בנושא. ההרצאה תיקח אותך למסע מופלא בעקבות יצירות מרתקות העוסקות בשירה ובמוזיקה.

הדיוקן – ("משמר הלילה" היא תמונת דיוקן?)

דיוקן אישי, קבוצתי, זה של הפטרון והשליט וגם דיוקנה של המאהבת הסודית. סיור מרתק בתולדות ציורי הדיוקן מקיסרי רומא ועד לדיוקן העצמי של גדולי האמנות.

אהבת נשים – נשים אוהבות נשים

אהבה לסבית, אהבה בין נשים עתיקה היא כימי המין האנושי. ההרצאה תנסה לעמוד על נושא מרתק ומסעיר זה באמצעות יצירות אמנות בהן באה לידי בטוי, באופן ישיר ובאופן מרומז אהבה בין נשים.

"רוקדים עם כוכבים" … בתולדות האמנות.

שולמית – הרקדנית והפרס שלה – ראשו של יוחנן המטביל, ריקודי המנאדות בהילולות של דיוניסוס, ריקודי האיכרים של ברויכל – סיור מרתק בתולדות האמנות בחיפוש אחר הריקוד.

נשים מתרחצות

ארטמיס ונערותיה, בת שבע על הגג, סוזנה והזקנים – סיפורי נשים מתרחצות. ההרצאה תוביל את הצופה עד רנואר, דגה, סזאן ואמנים אחרים אשר מצאו את נושא הנשים המתרחצות למרתק ומסעיר.

סוס ורוכבו

הסוס מיוצג באמנות בכל התקופות ובכל הסגנונות.ההרצאה תעסוק בדימויים הרבים של הסוס ורוכבו בתולדות האמנות. מהעת העתיקה ועד לביטויו של הסוס באמנות המודרנית.

הרצאות נוספות

לבקר בכנסיה

סיפורו של הפסל מיוון העתיקה, ועד לעת החדשה ההיסטוריה של הפיסול – מיוון העתיקה ועד "המזרקה" של מרסל דושאן מרצה: ד"ר אפי זיו, סופר ומרצה

קרא עוד »

אהבה – זה כל הסיפור

אהבה – זה כל הסיפור   מרצה: ד"ר אפי זיו, סופר ומרצה בכיר לאמנות. מדריך סיורי אמנות באירופה. מחבר הספרים –  "משחקי האלים", "סודות אלי

קרא עוד »
דילוג לתוכן