הדרום הקסום של איטליה – מדרום לרומא עד סיציליה

הדרום הקסום של איטליה: מנפולי ועד סיציליה

מרצה: ד"ר אפי זיו, סופר ומרצה בכיר לאמנות. מדריך סיורי אמנות באירופה.

מחבר הספרים –  "משחקי האלים", "סודות אלי אולימפוס", "הצופן הנוצרי באמנות",  "מיתולוגיה עכשיו", "גיבורי המיתולוגיה היוונית".

 

דרום איטליה אינה רק פיסת נוף מדהימה אלא אוצר בלום של אמנות, תרבות והיסטוריה מרתקת. במסגרת קורס ייחודי ומרתק נסייר בין כל שכיות החמדה של האזור ונלמד להכיר את האתרים וסודות התרבות החבויים בהם. נקנח בשלוש הרצאות על סיציליה המעטירה.

נושאי ההרצאות

 מדרום לרומא

נבקר ב"קסטלי רומני", הלא הן העיירות שעל רכסי הגבעות מדרום לרומא, וניכנס לראות את ארמון הקיץ של האפיפיורים. משם נדרים אל ארמון קזרטה המתחרה בארמון וורסאי ובגניו המרהיבים. נסיים בביקור במנזר מונטה קסינו שנהרס כליל במלחמת העולם השנייה ושוחזר מחדש באופן מדהים.

נאפולי: המוזיאון הארכיאולוגי

סיור מרתק באחד המוזיאונים החשובים ביותר של האימפריה הרומית ובו יצירות מאוסף משפחת פרנזה שהועברו מרומא ויצירות הפאר שנלקחו מפומפיי והרקולנאום. לא נפסח על "החדר הסודי" ובו הממצאים הארוטיים שנתגלו בפומפיי.

"לראות את נאפולי ולמות"

נסייר באתריה המרתקים של העיר. ניכנס לכנסיות בהן נמצא יצירות של קאראואג'יו, נסייר בבית האופרה הגדול ביותר, נלמד על ארמון המלוכה ונסיים בביקור במוזיאון המרתק קאפו די מונטה.

 כל סודות פומפיי

פומפיי, העיר שחרבה בהתפרצות הר הגעש וזוב בשנת 79 לספירה והתגלתה במלוא הדרה, מאפשרת לנו הצצה נדירה אל חיי התושבים שם לפני אלפיים שנה. נבקר בווילות המפוארות, נכיר את המקדשים ומבני הציבור, נטייל בתיאטרון ונשתתף בהילולה לכבוד האל בכחוס ב"ווילת המיסטריות".

קאפרי, החוף האמלפיטני ופאסטום

ניסע ב"דרך היפה ביותר בעולם" כדי לראות את העיירות פוזיטנו , אמאלפי ורוולו. נסייר בעיירות, נלמד על ההיסטוריה המרתקת של האזור, ניכנס אל הקתדראלה המפורסמת של אמאלפי ונבקר בווילות של ראוולו. נבקר גם באי הקסום קאפרי, ובו נופים נפלאים, הווילה של ד"ר אקסל מונטה ונשמע על ההיסטוריה המרתקת של האי. נמשיך דרומה נעבור בעיר סלרנו ונמשיך עד העיר פאסטום. בעיר היוונית העתיקה הזו השתמר בצורה יוצאת דופן המרכז הארכיאולוגי ובו מקדשים שנותרו על תילם ומוזיאון ארכיאולוגי מרתק.

סיציליה חלק א'

את סיורנו באי נתחיל מהחוף המזרחי של האי ונבקר בעיר קטניה לרגלי הר האטנה הגועש. משם נמשיך לסירקוזה, עירו של ארכימדס ונבקר באתרים היוונים של העיר. משם נמשיך לווילה ובה כשלושת אלפים מטרים רבועים של רצפת פסיפס מהיפות בעולם.

סיציליה חלק ב'

נתחיל את סיורנו בעיר אגריג'נטו בה עמדו על תילם עשרה מקדשים מלפני כשלושת אלפים שנה. נמשיך לעיר האלגנטית ביותר בסיציליה – טאורמינה ונלמד את סודו של התיאטרון היווני-רומי. נבקר במסינה ונראה עוד יצירה של קאראואג'יו.

סיציליה חלק ג'

נבקר באיים הגעשיים מצפון לסיציליה ומשם, נמשיך לאורך החוף הצפוני של האי. בדרך נעצור בעיר צ'פלו  ונראה את הכנסייה המפוארת של העיר. נמשיך אל  פלרמו, בירתה של סיציליה. בעיר נראה את שכיות החמדה המפורסמות – כיכרות, מוזיאונים, כנסיות, חוף ים ועוד.

 

 

 

 

 

הרצאות נוספות

אהבה – זה כל הסיפור

אהבה – זה כל הסיפור   מרצה: ד"ר אפי זיו, סופר ומרצה בכיר לאמנות. מדריך סיורי אמנות באירופה. מחבר הספרים –  "משחקי האלים", "סודות אלי

קרא עוד »
דילוג לתוכן